Jump to content
Simson

Nagradna igra | Tutorijali [ZATVORENO]

Recommended Posts

Posted (edited)

Poštovani maperi i skripteri,

 

Tema ove nagradne igre biće Tutorijali. Dakle, u odgovoru ove teme možete napisati bilo koji tutorijal što se tiče mapanja ili skriptanja, a da za to budete nagrađeni forum poenima. Primer: Osnove map editora.

Edited by Simson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, u ovih par primera cu "pokusati" objasniti ili nekome cak nauciti osnove koriscenja MapEditora TexturStudia

 

MapEditor

- MapEditor je program u kojem se vrsi tacno centriranje mapa po X,Y i Z osi te isto tako sluzi za izradu enteriera, exteriera ili drugih mapa.

 

-Komande ( Slika: https://imgur.com/a/PLrQnHs )

   - Import .pwn- Sluzi za ubacivanje mapa koje smo ranije radili u MapEditoru.

   - Show Code- Sluzi za gledanje i cuvanje kodova postavljenih objekata. ( Da sacuvate mapu idete Show Code => Exporw .pwn i unesete ime mape

   - Clear All- Sluzi da obrisete sve postavljene objekte ili da vratite sve unutrasnje, tacnije vraca vas na pocetak.

   - Undo- Vracate se jedan korak unazad

  - Insert object- Sluzi da stvorite objekat, kada stisnete na to upisete ID zeljenog objekta i stvorite objekat.

   - Duplicate- Duplicirate prethodno selektovani objekat (objekat selektujete na levi klik)

   - Delete- Brisete selektovani objekat 

   - Test-  Testirate mapu koju ste izmapali u GTA 

 

- To je to sto se tice gornjih komandi, prelazimo na centriranje objekata

 

- Slika ( https://imgur.com/a/mhaHRCy )

- Z, Y i X osa sluze da se objekti lakse centriraju

  Z- osa sluzi za pomeranje objekta u visinu ili pod zemlju 

  Y i X sluzi za centriranje objekata po navedenim osama

  -Sada su ova dva objekta 100% centrirani po Y osi ( Slika https://prnt.sc/tt7u7i ). Isto tako i uradite ako zelite sa X osom.

 

- Sada prelazimo na rotiranje objekata. Objekte isto mozete rotirati po X, Y i Z osi u odredjenim stepenima. Te rotacije mozete raditi i pomocu brojeve a i preko ovih linija. Primer: https://prnt.sc/tt7zzk  Zarotirao sam objekat za 90stepeni po X osi https://prnt.sc/tt82vp , a zatim isto to po Y  osi https://prnt.sc/tt83o9

 

- Ovo je lokacija kamere sa kojom se krecete ( Krecete se tako sto drzite desni klik i na w,a,s i d )

 

- Ovo je ID objekta kojeg ste selektovali 

 

- Prozor sa objektima ( https://prnt.sc/tt9efl ) je prozor u kojem stavljamo objekte koje cesto koristimo, isto tako mozemo pretrazivati objekte (npr. na pretrazivacu ukucamo concrete i iskoce nam neki objekti).

 

-TextureStudio-

 

Texture studio je program u kojem vrsimo zavrsnu fazu mapanja neke mape. Kao npr. ubacimo neku mapu koji smo izmapali u MapEditoru, i na pojedinim objektima ubacimo teksture. 

 

-Osnovne komande-

 

-/newmap- pravimo novu mapu, te posle te komande kucamo /importmap i ubacimo mapu koju smo izmapali u MapEditoru.

-/sel- komanda kojom selektujemo objekte.

-/mtextures- gledamo listu tekstura ( teksture menjamo na y a stranice sa teksturama na numpad 4 i 6

-/mtset 0 i ID teksutre koju ste prethodno videli u katalogu (/mtextures i id pise u donjem desnom uglu) i ta tekstura se postavlja na selektovani objekat

-/undo- vracate se jedan korak unazad

-/flymode- ulazite u fly mode

-/ogoto- gotate se do prethodno selektovanog objekta. NAPOMENA morate biti u /flymode

-/editobject- pomerate/rotirate objekat po osama

-/export- exportujete zavrsenu mapu

-/clone- klonirate objekat koji je selektovan

-/dobject- brisete selektovani objekat

-/cobject i ID - kreirate objekat

-/thelp- pomoc oko tekstur studia

-/hidetext3d- gasite index i ostale tekstove

-/text- iskoci vam prozor koji je potreban da stavljate tekstove na selektovani objekat

 

To su neke osnovne komande koje su vam potrebne za teksturisanje 

 

-Download Zona-

 

-TextureStudio https://github.com/Pottus/Texture-Studio

 

-MapEditor- http://www.mediafire.com/file/6q5mtimz2s2ppxp/Map_Editor.rar/file

 

-Kucni server- (ovo vam je porebno za tekstur studio) https://www.sa-mp.com/download.php

 

-Kako instalirati?

 

-Map editor- Koprate sve iz foldera i nalepite u vas GTA Sa folder

-TextureStudo- Napravite folder na radnoj povrsini. Sve iz foldera sa TextureStudio prebacite u taj, te isto tako i sa fajlovima iz Samp servera.

-Server dodajete u SAMP pod IP :7777

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

    

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TEXTURE STUDIO - TUTORIJAL

 

INSTALACIJA

Instalacija, kliknite ovdje (https://github.com/Pottus/Texture-Studio/releases) da biste vidjeli sve verzije Texture Studio. 

Preporučujem 1.9c, ali to je do vas. Zatim kliknite na Source Code (zip). Kad ga skinete, raspakujte ga de zelite, zatim preuzmete Windows Server. Navedena verzija je 0.3.7 R2 zatim kopirate samo samp-server.exe i prebacite u Folder u koji ste stavili Texture Studio zatim pokrenete samp-server.exe i udjete u samp launcher te dodajete novi server ip da vam bude, localhost i mozete uci.

 

KREIRANJE MAPE

 

Da biste stvorili novu mapu, jednom kada uđete u igru, kucate /newmap. Unesite najkraće ime koje vam padne na pamet. Na primjer, nazvao bih mapu : mapu policije Balkan School-a. Jednostavno.

 

 

STVARANJE, EDITOVANJE I SELEKTOVANJE OBJEKATA

 

Za izradu novog objekta koristite /cobject.Ili ih možete stvoriti na drugi način gdje ne morate koristiti /cobject. U ovoj se metodi koristi /osearch. Ne upisujte puno ime objekta koji tražite. Kao i za 'pipe', umjesto 'pips' umjesto za dodatne rezultate, neki se objekti čudno nazivaju. Sada bi se na lijevoj strani trebao pojaviti popis rezultata pretraživanja. Kliknite na svaki od njih kako biste vidjeli pregled i kliknite Create kada pronađete odgovarajući objekt !.

 

Za odabir odaberite /sel, a zatim indeks. Zatim upotrijebite /editobject za uređivanje. Da biste klonirali /duplicirali objekt, pritisnite lijevu ALT kada je /editobject. Za ispravno okretanje i kretanje koristite /rx, /ry, /rz i /ox, /oy, /oz, a zatim slijedi vrijednost rotacije /pomicanja. Na primjer, želim rotirati zid za 90 stupnjeva. Odabirem /sel da ga odaberem, tada ću koristiti /rz 90.

 

Popločavanje je važan dio. Odaberite objekt pomoću /sel, a zatim upišite /sindex. Prikazat će se nekoliko brojeva. Svaki broj označava jednu pločicu. Predmet može imati bezbroj pločica. 1, 2, 3, itd. Morate se usredotočiti na onog koji koristite. /mtcolor i /mtset ovisi o tome. Za resetiranje naljepnica pločica upotrijebite /rindex.

 

TEXTURE

 

Upotrijebite /mtextures za otvaranje palete tekstura. Pomičite se kroz paletu koristeći Y i H. Pomoću Numpad 4 i Numpad 6 promijenite stranice teksture. Upotrijebite lijevu ALT za primjenu teksture. Jeste li pogriješili? Use /mtset 0 0. 0 je zadana tekstura bilo kojeg objekta, svaki objekt ima svoju jedinstvenu. Upotrijebite /tsearch za pretraživanje teksture i kliknite na željenu teksturu. Indeks teksture vidjet ćete u donjem desnom kutu zaslona. Koristite /mtset 0 [ID teksture] gdje je 0 ID pločice, a ID teksture indeks.

EVO TO JE BIO MOJI TUTORIJAL, U VEZI TEXTURE STUDIO AKO NEKOME NESTO NIJE JASNO SLOBODNO ME MOZE KONTAKTIRATI U PM ILI IN GAME.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,

 

-U narednih nekoliko redova cu vam objasniti osnove map editora i kako ga koristiti, vrlo je prosto i ne zahteva puno nauke da bi se skapiralo, pazljivo pratite..

 

-Map editor je, nakon instalacije, potrebno raspakovati u GTA San Andreas folder, nista komplikovano za sad, to je samo pocetna stvar koja vam je neophodna da biste koristili map editor.

-U samom map editoru mozete poceti svoj rad ili nastaviti prethodni ukoliko ste ga zapoceli i sacuvali. Dakle, ako prvi put ulazite u map editor i pratite uputstva ovog tutorijala, nakon ulaska Vasu kameru mozete okretati tako sto cete drzati desni klik kada god zelite da okrecete kameru. Krecete se standardno na W, A, S i D kao i u igrici. 

-Prvo je potrebno naci lokaciju koja Vama odgovara za Vasu mapu, zavisi od toga sta zelite da pravite. Kada ste pronasli odredjenu lokaciju za zeljenu mapu, krecemo sa prvim koracima.

 

- Dakle, osnova svake mape jesu objekti, bez objekata mapa ne postoji. Najbolji sajt na kojem mozete naci ID objekata je LINK. Nakon sto nadjete zeljeni objekat, potrebno je da ga ubacite u map editor, kako to uraditi?

- Prva stvar koju treba da kliknete jesu "Objects" u gornjem desnom uglu, zatim kliknete "Add" i unesete ID zeljenog objekta koji ste nasli na sajtu.

- Sledeca stvar jeste da taj objekat pomerite na odredjeno mesto gde biste Vi zeleli da on bude, to radimo levim klikom na objekat nakon cega on postaje crven i tada ga mozete pomerati gde zelite.

- Da bi objekti bili u ravni tj. da ne bi izmicali svojim mestima, potrebno je da ih tako i poredjate. Redjate ih tako sto im kontrolisete X, Z i Y osu u desnoj tabli na ekranu.

- Tako svoju mapu mozete izraditi od raznih objekata, nema granica masti. Nakon sto ste izradili svoju mapu i mislite da je gotova i spremna za cuvanje, slede dalje koraci.

 

- Kako biste sacuvali mapu idete na Show Code--->Create Dynamic Object--->Export.pwn tu birate gde na racunaru zelite da sacuvate Vasu mapu.

 

-Ukoliko zelite da jos poradite na Vasoj mapi ili, iz nekog razloga, zelite opet da radite na njoj u map editoru idete na opciju Import.pwn u gornjem levom uglu. Takodje, imate opciju Undo koja Vas vraca jedan ili vise koraka unazad, ako ste negde pogresili.

 

-Objekat kojim ste nezadovoljni brisete tako sto ga markirate pritiskom levog klika na zeljeni objekat i nakon toga stisnete taster DELETE na tastaturi. Ukoliko obrisete pogresan objekat, koristite opciju Undo.

 

-Ukoliko zelite da testirate izgled Vase mape u samoj igrici bez ulazenja u texture studio i slicno, koristite opciju Test. Kada kliknete na opciju Test ulazite u igricu i stvarate se odmah pored Vase mape gde je mozete testirati ili uociti neki bug i slicno.

 

 

~Ovo bi bile neke od najosnovnijih stvari za pocetnike u map editoru, nadam se da sam nekome pomogao da lakse savlada ovo i pocne da radi na svojim prvim mapama~

 

Hvala na paznji! :)

 

 

Edited by Bura

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...